tisdag 11 juni 2013

En helt vanlig tisdag i slutet av terminen...

Jag var inne i stan med elever och kollegor idag, det var dags för stadsvandring. Detta innebar i praktiken att eleverna lattjade runt i stan i ett par timmar medan vi lärare tog en promenad från Gamla stan till Medborgarplatsen och åt en inte allt för imponerande lunch. Sedan kom eleverna dit och vi skickade hem dem.

När vi skiljdes åt promenerade jag in till Åhlens i city, ganska skönt med en lång promenad - och idag blev det ju två! :)

Jag gick in på Dea/Axelssons och provade ett gäng kläder för att eventuellt ha något nytt till skolavslutningen, men hittade inget jag verkligen ville ha. Sedan slog det mig att jag eventuellt skulle kunna åka till Bromma Blocks för att se om det fanns någon tid hos frisören i eftermiddag. När jag väl kommit dit kunde jag sparkat mig själv för att jag inte kom på detta tidigare - det fanns nämligen ingen tid. Och jag som ville vara snygg i håret till avslutningen... :-(

Satte mig sedan på Espresso house och tröstade mig med en islatte, samtidigt som telefonen behövde laddas. Tog en sväng förbi ett par klädbutiker och hittade äntligen en klänning inför skolavslutningen. Dessutom handlade jag ett par presenter till de kommande kalaset som Pusselbitarna ska gå på.

Men hörrenini - hur har ni det? Är allt bra? Den senaste veckan har jag kollat in extra mycket hos Cecilia, Hönsamaja och Mary. Glada och livsomvälvande besked har det blivit. Roligt!

Nej. Sovdags. God natt! :)

1 kommentar: