måndag 17 juni 2013

"Hon är blåst, hon är blåst, hon har blivit lurad..."

...som Björn Rosenströms text (nästan) lyder. I morse kollade jag min mail och fick se att något hänt med mitt gmailkonto under natten:

Och jag klickade på länken. Pucko mig. Sedan skrev jag in mitt lösenord i rutan. Pucko mig - gånger en miljooooon! Till mitt försvar så var det a) tidigt på morgonen och b) jäkligt likt Googles sida. Det började dock ringa ett stort antal varningsklockor när jag väl matat in lösenordet, det var nämligen först då som jag kollade i adressfältet och lade märke till att det inte stod en gmail-adress där.

Jag har ägnat förmiddagen åt att ändra lösenord. Som tur var hade jag inte samma lösenord på så många ställen. Är dock mest sur på mig själv, att jag inte tänkte en extra gång innan jag klickade.

Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar