söndag 12 maj 2013

*meh*

Idag blev jag på allvar riktigt arg, både på Pusselbitarna och på kompisen som var med dem. När jag kom hem från Plantagen efter att ha handlat en del till gräsmattan hörde jag av Maken att de gått till grannflickorna. Eftersom vi inte var säkra på om de kommit hem från landet ännu gick jag över för att kolla om så var fallet och annars skicka hem pojkarna.

När jag går dit får jag se att P1 och kompisen sitter på flickornas studsmatta och har tagit dit en massa sand från sandlådan. När jag frågar vad de gör säger P1 med en gång: Det var P2:s idé och kompisen hänger på och håller med. Jag blir vansinnig. Inte nog med att familjen i fråga inte är hemma - och då ska barnen inte leka där - de har även dragit dit en sjuk mängd sand och hade inga planer på att städa bort det innan de gick hem.

Jag sade åt dem att stanna där de var och gick hem för att hämta en sopborste. På vägen berättade jag det för Maken och han gick tillbaka till dem direkt. De fick städa bort all sand och vänta på oss tills det såg ok ut igen.

Ingen av dem förstod varför vi blev arga. Den enda responsen vi fick var meh av både P1 och kompisen. Det enda jag vill höra nu är egentligen att jag inte överreagerade. Vi tillbringade rätt mycket tid med att förklara att de a)inte ska gå in i en trädgård när de boende inte är hemma och b) inte slänga in en massa sand och förstöra.

Pojkarna har spelförbud till på onsdag. Jag sade egentligen en vecka, men Maken tyckte att jag var lite väl sträng. Pojkarnas kompis bleb lite spak när jag berättade att hans mamma visste om vad som hänt. När han frågade hur hon visste svarade jag att vi höra på sms flera gånger per dag när de leker tillsammans. Mammor vet allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar