tisdag 14 maj 2013

Paket från Loppi...

När jag kom hem idag hittade jag en avi med ett paket som skulle hämtas ut. Kunde inte komma på att det var något som jag beställt, men åkte ner och hämtade det nu ikväll. Det visade sig vara en blogbag/-paket från Loppi. Innehållet var blandat:

  • Två barbecuesåser från Coop - som i alla fall Maken kommer att uppskatta, chipotle och hickory är lite för rökiga för mig. 
  • En "medelhavsinspirerad ost" - läs: variant av fetaost - från Apertina/Arla. Den här ser jag verkligen fram emot att testa. Den behöver inte stå i kylskåpet, så den kan stå hemma i skafferiet, tas med till picknick eller finnas tillgänglig i sommarstugan/husvagnen/båten
  • Duschkräm från Barnängen som är en kombination av duschkräm och lotion - som jag i alla fall kan säga luktar gott, har inte hunnit testa den ännu.
  • Ett ritset från Stena Line, feat. Nicke Nyfiken. Ett häfte och en liten kartong kritor.
  • Dessutom följde det med en receptsamling och länk till en receptapp från Milda med "säsongens bästa bakning". Den ser riktigt bra ut, har bläddrat genom den som hastigast. Jag gillar appar som tänker till lite extra, man behöver inte peta på skärmen med smutsiga fingrar utan bara sväva över skärmen. Dessutom kan man få recepten upplästa. Enklare recept, som chokladbollar, blandas med lite svårare som New York cheesecake (yum). Jag gillade även att det fann recept på både en enkel kladdkaka och en lyxigare variant som man kan göra någon gång då och då. 
  • Slutlligen fick jag även en produktcheck på 50 kr från Arla/Apertina som ska tävlas ut bland mina läsare. Så vad säger ni? Lämna en kommentar, så är ni med i utlottandet! Jag tänkte lotta ut den på söndag...

P2 drar loss bilderna till memoryspelet
Pojkarna slängde sig över Nicke Nyfiken-häftet direkt. Jag delade upp det, så P2 fick fixa med memory-spelet som fanns i mitten av häftet...

... medan P1 slängde sig över kritorna och började rita. Det var små matteuppgifter som bestämde vilka färger som skulle användas. Det tyckte han var kul. Som han sade: Det är matte. Jag gillar matte.
P1 räknar och färglägger.
Sedan gick jag ut ur köket, där de satt. Efter en stund, när jag kom tillbaka, hade de bytt med varandra och P1 satt med memoryspelet. Det är en sådan sak som de verkligen kan spela med varandra, vi får se om de gör om det.
Det är nog ganska lagom att gå igenom ett sådant häfte när man åker med Stena Line tillsammans med barn. Vi får se om man delar ut sådana i sommar när vi kommer att åka med deras båt till Danmark, eller om man kan köpa dem i shopen.

2 kommentarer:

  1. Klart man vill vara med och tävla.

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Tävlingsinstinkt?? Hehehe...
    Min man och jag äter just nu nyttigt, och så räknar vi kalorier. Jag väger mer än honom (suck, man kan ju inte tävla med en fotbollsspelare), men har också gått ner mer i vikt än vad han gör. Och den lilla tävlingsmänniskan i mig NJUTER av det... hihihi..

    Visst är det roligt att bli så här överraskad av paket?!

    Hoppas du får en BRA dag, och hinner hämta andan lite emellanåt...

    KRAM!

    SvaraRadera