måndag 20 maj 2013

Sovmorgon...

Kan någon vara vänlig och tala om för mig hur barnen automatiskt vet när de ska till förskolan och när de ska vara hemma?!

När det är förskoledag får jag i det närmaste dra upp dem ur sängen, de vill inte gå upp.

När det är helg är de uppe hur tidigt som helst och ber om att få spela på iPaden. Helst slåss de lite också, så att föräldrarna verkligen kommer upp.

Idag är förskolan stängd. Jag hoppades givetvis på att de ändå skulle vara inne på "förskoletid" -
och ta sovmorgon...

Trodde någon på det? Förutom jag då? Halv sju studsar P1 i sängen (studsar?! Han är för pigg för sitt eget bästa) och ber om iPaden. Han fick den.

P2 kom och ville ha min telefon och jag kontrade med lite mystid och försök att få honom att slumra till igen. Det funkade inte och han fick min telefon.

Jag kunde dock slumra till kl 8, det var lugnt och skönt. Till stor del p g a att de mumsade på godispåsarna som de fick på kalaset igår och som jag inte tagit från dem..

Nu är farfar hos dem och jag är nästan på jobbet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar