måndag 11 mars 2013

Måndagen

Idag var det en ganska bra dag. Eleverna lyssnade på mig - i alla fall några... Några var inte alls på humör att arbeta med sina uppgifter. Hoppas att de snart inser att det inte är så lång tid kvar på terminen - jag vill inte få rätt i min förutsägelse om att jag kommer att få rätta sjukt många arbeten i maj...

På eftermiddagen hämtade vi nya bilen. Maken leasar via jobbet och nu var det dags att byta. Audin är ett minne blott - for now - och istället har vi en jättefin Volkswagen. Jag har bara provkört den som hastigast idag, men jag gillar den. Den känns skön att köra.

P1 var hemma hos en kompis efter förskolan idag och vi hämtade honom när vi kom hem vid 17-tiden. Det hade gått bra och det är väldigt roligt att se hur social han börjar bli. Till helgen är det inte ett utan två kalas som P1 ska gå på. P2 är bjuden på ett av dem, på söndag får vi hitta på något med honom.

I morgon har vi specialdag på jobbet, ingen undervisning. Jag ska inte heller lämna på förskolan eftersom Maken ska åka med barnen till logopeden. Med andra ord öppnar det upp för en lugn resa till jobbet i morgon - och kanske t o m en liten frukost på fiket?

I morgon har vi även årsmöte med samfälligheten. Jag hade egentligen inte tänkt att åka hem emellan, men det kanske är skönt att hämta bilen. Jag kanske även ska hämta datorn hemma - min plan är att inte ta med den till jobbet. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar