måndag 25 mars 2013

Söndag kväll/natt

Köpte en halv lax i affären tidigare, spontanbestämde mig för att grava och ta med till mamma i påsk. Frös in den direkt när jag kom hem och tänkte ta fram den i morgon kväll. Det borde väl vara lagom om den får tina måndag till tisdag och jag gravar den på tisdag kväll?

Ringde mamma från affären för att kolla om jag skulle köpa laxen. Hon var ute och gick (bra att hon övar upp knät) så jag pratade med Faster. Älskade söta lilla faster. På nyårsafton blir hon 89 och det är först nu som jag faktiskt märker att det är så mycket. Hon börjar bli lite vimsig och dagvill. I o f s är jag det nästan jämt också så... :)

Jag ska gå upp och sova nu. Tycker bara att det är lättare att skriva med datorns hjälp än med iphonen, i synnerhet just nu när min tumme är lite överansträngd. Jag måste se till att börja skriva mer med vänster hand.

Kort vecka. Skönt. Det är pysseldag på torsdag på skolan. Jag har inte bestämt mig ännu för om vi ska åka till mamma redan på torsdag eller om vi ska åka hem till J&M och äta födelsedagsmiddag på torsdag och åka till mamma på fredag. Pojkarna är i alla fall jättesugna på att åka till mormor och det är roligt.

För övrigt har jag börjat kolla in saker att göra i Paris. Idag kom jag på att GAP finns där. Och oj så snygga barnkläder de har just nu... Dessutom finns ju Starbucks. Så bra att jag vill till en massa amerikanska ställen när vi nu åker till Paris igen. :)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar