söndag 17 mars 2013

Söndagsbakande

När P1 kom hem från kalaset hade jag fått sova en halvtimme på soffan. Det kändes lite bättre, även om jag är otroligt seg och trött fortfarande. Det är nog någon infektion eller förkylning som jag har i kroppen. Undrar när den bryter ut...

För en halvtimme sedan fick jag ett ryck och tog fram min kära Kenwoodmaskin. Dessutom letade jag upp ett nytt recept på kanelbullar, denna gång härifrån. De såg hemskt goda ut, hoppas att mina blir lika fina! Funderade på att baka Leylas kanelbullar först, men de verkade så over-the-top, med grädde i degen bl a. Ska nog testa dem en annan dag, när jag tagit fram grädde ur frysen.

P1 spelar Skylanders på iPaden, P2 spelar Nintendo och Maken vilar. Jag ska nog snart gå till soffan och ta igen mig igen, men först ska jag fixa middag. Det blir nog något snabbt, kanske t o m resterna från gårdagens Flygande Jakob.

Båda pojkarna har varit med mig i köket och spelat samtidigt som jag fixat med degen. Det känns så fint att de ville vara med mig, vad jag än gjorde. Nu har jag dock tipsat P1 om att Maken ligger uppe och vilar och säkert vill se hur långt P1 kommit i Skylanders. P2 spelar Nintendo och kollar/lyssnar på Pija Lindenbaum-filmboxen samtidigt. Just nu är det Kenta och barbisarna som spelas.

Skönt med en lugn eftermiddag *ta i trä*. I synnerhet med tanke på hur mycket pojkarna bråkat - och sökt bråk - under dagen. Det gjorde dem gott att vara ifrån varandra ett par timmar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar