fredag 29 mars 2013

Lååååångfredag

Det har varit en lång dag. Vaknade redan 05.30, men lyckades somna om. Jag är mycket glad över att febern är borta i alla fall.

Vi packade och städade, var beredda att åka. Det enda jag skulle göra var att lägga in mer mat till fåglarna. Jag glömde stänga dörren och en av de där hors d'oeuvrarna flög ut. Han var ute i en och en halv timme! Dessutom lockade han ut alla andra fåglar också och jag fick en mindre meltdown.

Efter att ha ätit lunch hemma - vilket inte alls var meningen, vi skulle ätit lunch i typ... Örebro - kom vi äntligen iväg. Nu är vi hemma hos mamma för att fira påsk. Som vanligt.

Det som inte är som vanligt är att vi den sista delen av bilresan hade två Pusselbitar i baksätet som frågade "om vi var hemma hos Mormor snart." Varannan minut. I två och en halv timme. Så här otåliga har de inte varit de andra fem gångerna vi åkt hit.

I morgon kommer ena systern och hennes familj. Dessutom kommer min bror och hans familj. Pusselbitarna har redan meddelat att de tänker gömma sig när kusinerna kommer. Allt blir liksom roligare med lite kurragömma. :-)

Jag har sagt att de ska få träffa deras nya kusinbarn - som jag i o f s i princip kommer att kalla deras kusin. De är ju så lika i ålder. De var måttligt roade över att få träffa en bebis. :-)

Nu ska jag sova. Pojkarna har tjatat om godis hela dagen idag och vi har sagt att det blir godis i morgon. Det gick t o m så långt att P1 ansåg att vi åkt över en tidsgräns eller något och att det egentligen var lördag nu på kvällen...

Hur som helst, det här blev långt. Jag hoppas att ni får en underbar påsk, vad ni än gör. Jag ska äta god mat, gå en och annan promenad och läsa lite. Vad ska ni göra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar