söndag 24 mars 2013

Söndagen - so far.

Vaknade i morse av att P2 lade sig på min arm, gosade in sig och sa... "Hjälp mig med Spindelmannedräkten." Klart att han ville något...

Gick upp 07.30, till min oförställda oförtjusning, och såg att lekrummet städades. Eftersom vi gått upp så tidigt hade jag ett förslag. Jag har Rabble installerat på min telefon och har sett ett erbjudande från Lek och bus i InfraCity - gå två betala för en. Förslaget gillades och efter en något kaotisk frukost ("Jag ska ha febertermometern med mig för säkerhets skull...") kom vi iväg.

P1 pratade mycket om vulkanen man kunde klättra i på leklandet i Barkarby (Stor och liten) och blev mycket besviken när jag sa att vi inte skulle dit idag. När vi kom hit blev dock ett helt annat ljud i skällan. Det enda vi hörde är Vulkaaaaan, sedan drog de som en avlöning.


Det var en timme sedan. Nu har det kommit klart fler barn - och ljudnivån har förändrats. Många falsettskrik har det blivit. Pusselbitarna verkar dock vara nöjda, och det är vi också.

Efter det här blir det handlande och hemfarande. Jag behöver kolla på lektioner och skriva ett protokoll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar