fredag 11 februari 2011

Snödag!

Inga bussar. Få tåg. För första gången - som jag kan minnas - ställs skolan in. En elev i åttan har vågat sig ut, samma från nian och hela tre från sjuan. :-) Nästan alla lärare har kommit, men nu får vi alltså åka hem.

Ett rykte går just nu om att alla SL-tåg ställs in efter lunch. Stämmer det, eller är det bara elevers önsketänkande?

Först skottade vi uppfarten i 30 minuter och sedan skulle vi få ut bilen. Just nu har vi en hyrbil som inte har fyrhjulsdrift. Bilen kom inte långt.

Jag fick snällt pulsa till skolan, i bilspåren. Gissa om bilarna som faktiskt kunde köra var glada på mig när jag gick mitt i vägen? Och gissa om jag var glad på dem när de *tutade* på mig...?!

Jag åker in till stan, tror jag. Ska ändå spela badminton i kväll och kan leta present under dagen.





Tja, isen är borta i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Hi hi jag kan av erfarenhet säga att isen finns kvar där under snötäcket. Attans vad man kan slå omkull när man har för brottom ;-)

    SvaraRadera
  2. Aj då, stackare! Jag pulsade fram som snömannen ungefär, i alla fall lika graciöst. :)

    SvaraRadera