måndag 7 februari 2011

Måndag eftermiddag

Alla i lärarlaget har åkt på information, men jag avböjde p g a att jag känt mig yr hela dagen. Av alla saker att ärva av sin mamma är väl yrseln något jag hade kunnat klara mig utan...

Istället sitter jag här och fixar ett prov i historia. De små charmtrollen ska ha prov i morgon och jag har inte riktigt kommit mig för att göra klart provet ännu. Dags att göra det nu. På fredag ska jag dessutom ha ett grammatikprov med dem. Oh joy... I dag hade jag en sista lektion med dem innan provet och det var väl inte så att de jobbade ihjäl sig, precis. De satt hellre ute i korridoren och pratade med äldre elever. Nåja, några av dem pluggade.

I morgon är det dags för det nationella provet i svenska med niorna. Jag har försökt att gå igenom det med dem nu de senaste veckorna, men vi får väl se den här veckan hur mycket som har fastnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar