torsdag 24 februari 2011

Snart, snart, snart...

Nu är det bara en enda dag kvar innan sportlovet börjar. Bäst av allt? Det är en studiedag. Inga elever så långt ögat når, hoppas jag. Nu ska jag bara hålla mig från att somna på föreläsningarna så är jag home safe... :)

Dessutom ska jag träffa en bloggvän för första gången i morgon eftermiddag och det ska bli sjukt spännande. Alltid roligt att träffa nya personer. Tyvärr har jag planer för kvällen med Maken och A1, annars var jag också inbjuden på middag. Nästa gång!

Jag är dock kvar på jobbet ännu en stund. Det är dags för föräldramöte och vi ska börja om en stund. Om det nu kommer några föräldrar. Det lät på mina sjuor tidigare idag som att föräldrarna inte hade tid och tyckte att det var en dålig tid och var bortresta och... Ja, låt oss säga att jag har hört en hel del ursäkter idag. I andra klasser på skolan har det också varit en dålig uppslutning.

Det roligaste idag var dock att jag fick ett par förtroenden av elever och att jag tydligen också hade en godkänd reaktion på sagda förtroenden.

2 kommentarer:

  1. Bortförklaringar från elever/föräldrar = dåligt.
    Studiedag = bra. Oavsett innehåll.
    Nej förresten, tråkiga föreläsningar på studiedagar brukar ofta ske på tid som man kunde ha lagt på någon egen planering/utveckling.
    Hoppas din fredag blev bra i alla fall! Kram.

    SvaraRadera
  2. Det blev en bra dag till slut. Från eftermiddagen, efter studiedagen i alla fall :-)

    SvaraRadera