onsdag 2 februari 2011

Det var så sant...

Jag skaffade ju mig ett nytt projekt den första januari. Precis som så många andra bestämde jag mig för att en gång för alla gå ner i vikt (och försöka hålla mig där). Det är mycket som är på G nu och jag vill känna mig så redo som bara möjligt. Hur det har gått hittills? Jo, jag har nog chockat kroppen med en något ensidig kost (mycket kikärter blir det), men det har gått bra. Sötsuget är borta för det mesta - förutom när elaka kollegor och styrelsemedlemmar sätter fram fikabröd och godis... - och det är inte heller något jag saknar.

Nu ska vi se om denna jojobantare faktiskt kan lära sig att lägga om kosten. To be continued...

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!!! Hur gör du? Berätta, berätta!

    SvaraRadera
  2. Inget speciellt egentligen. Jag tänker fortfarande Viktväktarna, men tar bort sås, potatis, pasta och ris/bulgur när det är möjligt. Istället äter jag mer grönsaker och sådant.

    Badminton en gång/vecka för att röra lite på mig i alla fall (även om det inte blir så mycket motion). Jag går mycket i skolan under dagen och går hem efter jobbet, 15-20 minuter. Försöker gå åtminstone 5000 steg/dag.

    SvaraRadera
  3. Sunt förnuft alltså! Riktigt bra jobbat! :-) Jag ska också.... snart... ;-)

    SvaraRadera
  4. Jepp, som en variant kör jag sunt förnuft den här gången. Vi får se om det går bättre. :)

    SvaraRadera