torsdag 17 februari 2011

Lite nej... Men mest ja, ja, ja. :-)

Kallt är det och fryser gör jag. Är det inte vår snart?!

Men: Njöt i stora drag av föreläsningen på Naturhistoriska idag. Kul att höra mer om något man är intresserad av. Och dessutom en snygg utställning om polartrakterna med en massa fina djur av alla slag. Oftast uppstoppade för typ hundra år sedan, men fortfarande i bra skick.

Till skillnad från den senaste föreläsningen jag var på med jobbet så höll jag mig vaken hela tiden. Förmodligen var en av anledningarna den otroligt charmige föreläsaren. :-) Det kan i alla fall inte bero enbart på ämnet. Jag var otroligt intresserad av islams historia också, men hans röst var så trevligt sövande. Synd bara att föreläsningen spelades in för tv och visades på Kunskapskanalen och mitt allt annat än pigga jag syntes...






Nordensjöpingvin, eller något liknande. Utdöd sedan länge och typ lika lång som jag



Stor dunboll. What's not to love?



Cool skylt inne i fikarummet på Naturhistoriska. Big Brother's watching you, typ.



Isbjörnsskinn, delvis rakat. Visste ni att isbjörnens hud är svart, för att ta åt sig solens värme bättre? Hade jag inte en aaaning om. Trots Planet Earth.

Slutligen, en favorit från andra bloggen, men den ser ju cool ut:


Är det någon mer än jag som får en sjuk lust att se Happy feet igen? Tänkte väl det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar