tisdag 22 februari 2011

How to spell...

En fortsättning på mitt inlägg igår, angående stavningen på Khadafi. Eller som Maken säger: How to spell Idiot in 112 different ways. Ett litet urval:

Qaddafi, Muammar
Al-Gathafi, Muammar
al-Qadhafi, Muammar
Al Qathafi, Mu'ammar
Al Qathafi, Muammar
El Gaddafi, Moamar
El Kadhafi, Moammar
El Kazzafi, Moamer
El Qathafi, Mu'Ammar
Gadafi, Muammar
Gaddafi, Moamar
Gadhafi, Mo'ammar
Gathafi, Muammar
Ghadafi, Muammar
Ghaddafi, Muammar
Ghaddafy, Muammar
Gheddafi, Muammar
Gheddafi, Muhammar
Kadaffi, Momar
Kad'afi, Mu`amar al- 20
Kaddafi, Muamar
Kaddafi, Muammar
Kadhafi, Moammar
Kadhafi, Mouammar
Kazzafi, Moammar
Khadafy, Moammar

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha det var det värsta jag har sätt, kan inte karlhyn bestämma sig ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har nog aldrig sett så många olika stavningar på en och samma man tidigare. Han är verkligen unik. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej

    Det är ju väldigt intressant med hans namn och de olika stavningarna. Nu vet jag iaf varför det är så svårt att få till EN stavning och det är eftersom hans namn på arabiska uttalas med ett ljud som inte har någon motsvarighet i västerländska språk, därav de olika stavningarna. Men ok, det finns ju fler än 2 stavningar.......jag köper nog din makes kommentar där!!!:)

    SvaraRadera