lördag 26 februari 2011

Födelsedagsgodis

Jag gjorde en liten bakelse när Svärföräldrarna kom för att gratta Maken. Eftersom jag inte hann baka själv så köpte jag en drömrulltårta och skar i skivor. På en sådan skiva lade jag en generös klick smaksatt vispgrädde, chokladvarianten. Till slut toppade jag med otroligt fina jordgubbar.

Den smaksatta grädden var riktigt bra. Den var väldigt lättvispad, kändes fräsch och var inte heller lika fet som grädde, bara 27%. Jag skulle kunna tänka mig att vispa upp den och klicka i småglas => god chokladmousse!


Present fick han också, Maken. En liten, behändig och tydligen bra dammsugare. Dessutom i en färg jag gillar. Lila metallic. :-)


Nu är vi ensamma igen och tar det lugnt. Ikväll blir det melodifestival och den där braiga engelska serien efteråt.

(Bilder från Arla och Electrolux.)

4 kommentarer:

  1. Så smidigt att han råkade få en färg som passar dig ;-) Sånt gillar vi!

    Har du provat grädden smaksatt med jordgubb också? Jag har inte provat någon av dom men måste nog göra det nu :-)

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Vilken slump! :)

    Nej, jag var lite rädd för att den skulle smaka lite för syntetisk, i synnerhet när jag hade färska jordgubbar som dekoration. Men nu kan jag mycket väl tänka mig att testa den.

    SvaraRadera
  3. Låter gott! Och lilametallic var helt rätt till den romantiska presenten ;)

    Hade gärna velat se Downton Abbey, men när jag gick in på Svt play upptäckte jag att de första avnitten redan var borttagna. Det är ju ofta så med utländska serier, att de bara ligger kvar ett kort tag :(

    Ps. Snar rapport om King´s Speech efterlyses...

    SvaraRadera
  4. Trist att de inte går att se längre. Riktigt bra serie. Återkommer om filmen senare i kväll. Men bra var den. :-)

    SvaraRadera