torsdag 2 april 2009

Torsdag kväll

Snart är denna arbetsvecka slut. Ännu en vecka som bara försvunnit och ingen minns något av den. I alla fall inte jag. Mycket jobb, en del skumma utfall från diverse personer... Ja visst ja, vi var på Solvalla med jobbet igår. Jag hade en budget på 500:-. Inget spel över denna totalsumma. De tidigare gångerna har jag förlorat i stort sett allt jag satsat, ungefär 500:-/gång. Den här gången kom jag faktiskt hem med 420:-. Dessutom hade jag betalat entrén kontant också, så jag gick bara 30:- back denna gång!

Min nyckel till framgång heter Sir Remington. Den första häst jag såg när jag kom in och efter uppmaning från kollega satsade jag en tjuga på den. Jag fegade dock ur och satsade på plats, d v s att den skulle komma etta, två eller trea. Lite större chans att få några pengar, men inte lika mycket pengar tillbaka. Jag kollade in tipsen och där stod det att han inte skulle vinna, han kom precis tillbaka efter en skada.

Hästen vann. Totalskräll. Han har inte vunnit sedan 2007. Bilden här ovan hittade jag på Aftonbladet, fotograf ALN.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

  1. "Skumma utfall från diverse personer" blev jag ju nyfiken på ;)
    Men kanske var det inga roligheter...

    SvaraRadera
  2. Nej, det var inget som din fikainbjudan. All well that ends well, though.

    SvaraRadera