lördag 25 april 2009

Kinkig som fan

Vi satt nere i källaren och såg på en film. Snacks fanns det också, popcorn. Helt plötsligt kände jag något hårt i min mun. Jag har tappat en bit av en tand. Fan också! En utgift som jag inte känner för att ha just nu.

Jag bytte ut en del av en tand till porslin för flera år sedan när jag bodde i Umeå. För att få billigare tandläkarbesök gick jag till tandläkarstudenter. Inget fel i det, varken då eller nu. Billigt, även om det tog ganska lång tid. Nu måste jag ringa min tandläkare på måndag, och jag som avskyr att gå till tandläkaren! Inget ont om honom, han verkar trevlig, men det är principen. Dessutom kommer det att bli sprutor och jag avskyr sprutor, i synnerhet i munnen!

Nej, jag är på uselt humör. Lika bra att gå och lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar