onsdag 29 april 2009

Kulturfyran: om läsning

Denna Kulturfyra handlar om läsning. Jag har lite dåligt samvete när det gäller min läsning, det här ska bli intressant... Okey, då startar vi veckans Kulturfyra:
1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?
Jag planerar inte min läsning så mycket, det kommer som det kommer. Löwensköldska ringen ska jag läsa klart i sommar, om jag inte gör det tidigare. Kommer det någon ny bok från Mons Kallentoft? I så fall är det också intressant.
2. Vilken bok läser du just nu? Ta gärna en bild på bokhögen som ligger och väntar, om du har någon sådan hög.
Jag började läsa Jonathan Strange & mr Norrell när vi var i Paris. Den har påbörjats av mig tidigare, men jag har aldrig kommit genom den. Bättre lycka denna gång!
Just i skrivande stund är jag på jobbet och där ligger ju inte min bokhög. Vi får se om jag uppdaterar när jag kommer hem...
3. Hur mycket läser du varje vecka?
Det pendlar fruktansvärt mycket. Just nu är jag inte inne i en läsperiod och då blir det skrämmande lite. När jag är mindre stressad av jobbet kommer det att bli mer, då kan det bli en timme om dan. Hittar jag en bok som jag fastnar för, då sträckläser jag. Ett lysande exempel på detta är sista Harry Potter-boken t ex.
4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Personerna, intrigen, språket.
Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

  1. Bra tre ord du har valt. Jag är itne helt nöjd med att jag tog "bra"...

    Kolla gärna mina bloggar yfronten.blogg.se och ylvarosen.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Men det är ju också viktigt. :) Jag ska helt klart kolla in dina bloggar. Kul att du hittade hit!

    SvaraRadera