söndag 12 april 2009

Kulturfyran: om Politikerbloggen och om att ragga på Internet

Politikerbloggen är intressant. Den startades av Niklas Svensson när han slutade på Expressen efter att han i princip missat det stora scoopet att folkpartister varit inne i socialdemokraternas server. Han startade Politikerbloggen som sedan köptes upp av TV4 och nu nosar Niklas Svensson ofta upp nyheter inom politikersfären.
Men en del röster viskar ibland i mitt Facebook-öra att Svensson vinklar saker mer än de är värda.
Kulturbloggen kan inte avgöra om det är så. Men idag har Politikerbloggen en bloggpost som syns stort som säger att Piratpartiets ordförande raggar tjejer via Internet och särskilt via Facebook.
Detta väcker förstås en hel del frågor, så det blir Kulturfyrans start denna långfredag 2009.
1. Är det en skandal att ragga tjejer via Internet?
Om det skulle vara så att karln (eller kvinnan för den delen) skulle ha en respektive, familj och så vidare, skulle det mer vara en skandal. Nu kan jag bara säga att det gungar inte min båt, men om man vill göra det så...
2. Har du förtroende för Politikerbloggen?
Jag kan ärligen säga/skriva att första gången jag var inne på sagda blogg var precis nu när jag klickade på länken. Så nej, det kan jag inte påstå. I alla fall inte något bestående.
3. Vad tycker du om Piratpartiet?
Jag tycker att det är en bra idé och jag håller med dem i sak. Jag misstänker även att IPRED-lagen kommer att ge dem fler anhängare.
4. Har du haft något romantiskt förhållande på grund av eller genom Internet?
Jepp, träffade Maken på Aftonbladets chatt 1996. Sedan om det är "på grund av" (låter lite negativt, tycker jag...)eller "genom" beror på dagsformen. För det mesta är det "genom", men om det är tjafsigt någon dag är det "på grund av".
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar