fredag 24 april 2009

Fortsättning på massagen

Den var lite skumt, den där massagen jag var på, Hälsoteket i Solna. Jag trodde att det skulle vara en massör och jag i ett rum , som det brukar vara. Nej då, det var massageelever som hade oss som, ja, försöksobjekt. 15 masserare och 15 masserade i samma rum. Gissa om det var lite trångt och en aning konstig stämning i början. I alla fall hos oss tre tjejer som aldrig varit där förut.

Det var OK först, när man bara skulle uppge namn, adress och medicinsk historia. Sedan säger min massör att jag ska ha av mig allt utom mina underkläder. Say what?! Inför alla dessa människor? Skojar du med mig? Svaret var givetvis nej. Hon skojade absolut inte alls. Det var bara att strippa.

Det var dock välbehövligt. Massagen omfattade axlar, rygg och ben. Mina axlar kändes som om de satt uppe vid öronen. Det gjorde lite ont, men det som inte dödar härdar. Eller ger träningsvärk, det är i alla fall en viss stelhet i mina ben just nu...

Vi ska dock tillbaka i slutet av maj, kan vara skönt att bli lite mer uppmjukad.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar