måndag 2 juni 2008

Böcker jag läst & filmer jag sett

I går läste jag ut Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Inte helt i stil med hennes första böcker, men jag gillade ändå den här bättre än t ex Tyskungen, som jag aldrig riktigt fastnade för. Visst, stilen är ungefär på samma sätt i alla hennes böcker, men jag gillar dem.

På kvällen såg vi på film, vännen från Chicago, Maken och jag (när de väl slutat leka med Maken nya Ipod touch...). Det blev Lord of war med Nicholas Cage. Detta är en film som jag velat se ett tag, men den var ganska lång. 00.30 var den klar och vi stapplade i säng.

Fascinerande film och en del riktigt bra skådespelarinsatser. Jag visste inte om att Jared Leto & Ethan Hawke var med i filmen. I synnerhet Leto gjorde en bra insats, tycker jag. Cage brukar spela över ganska ordentligt, men här var det OK.

Jag satt och funderade på var jag hade sett en av personerna förut, nämligen hon som spelade Orlovs fru, Bridget Moynahan. Nu när jag var inne på IMDB upptäckte jag i alla fall varför jag kände igen henne. Hon spelade Mr Bigs fru i Sex and the City... Ni ser, allt kommer tillbaka till SATC...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar