tisdag 24 juni 2008

Remind me again why I need a man?


Nu har jag kommit hem och kunde se vad boken hette som läste i helgen. Remind me again why I need a man, av Claudia Carroll. Den var ganska bra, men jag har lite svårt för temat:
Ever since she was a little girl, all Amelia Lockwood has ever wanted is to get married. The Tiffany ring, the Vera Wang dress ...the whole shebang.
Varför ska det vara allt man är ute efter? Jag pratade om det med J på jobbet igår. Han hade hört att SATC enbart handlade om att tjejerna letade efter varsin äkta man, o s v. Nu har jag ju då inte sett den ännu (måndag, hoppas jag) men jag slängde mig in i debatten ändå. jag har sett vartenda avsnitt av TV-serien, och det har aldrig varat fråga om någon sorts äktenskapstänk i den. Möjligtvis Charlotte, men det är den enda.

Hur som helst, sidospår. Boken var bra. Huvudpersonen, Amelia, bestämmer sig för att inte vara singel längre och skriver in sig på en kurs i att hitta en make på ett år. Det hela är ganska vetenskapligt planerat, hon ska leta upp en ex-pojkvän varje vecka och ta reda på vad som gick snett. Hon märker att hon har ganska konstiga ex och steg för steg kommer hon närmare och närmare sina planers mål. En make. Finns det rentav någon på nära håll?

---

Amelia is tired of being single and wants an husband. She enrolls herself to a class where the main goal is to find a husband in one year. It's very scientific, she must contact one ex-boyfriend each week and find out why they didn't last as a couple. She discovers that she have some really strange exes in her past. Step by step she gets closer to her main goal. A husband. Is there perhaps someone suitable for the part somewhere close to her?


2 kommentarer:

  1. We dont need men. But when you find the right one they make life so much better.:-)And you got to kiss a lot of frogs before you find that prince.If I didnt have my trail of exes I would never have met CS.

    SvaraRadera
  2. Same here. And *boy* have I met some frogs... :)

    You have to read "Enchanted, Inc". It gives a new dimension to the frogs of the world... :)

    SvaraRadera