onsdag 18 juni 2008

?!

Ursäkta mig, men what the fuck?
Brudar som gillar ”Sex and the city” bidrar till att kasta tillbaka jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Louis Vuitton prinsess-idealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till.
Detta sade Hans Wiklund i en radiointervju. Jag har gillat hans recensioner förut, eller åtminstone en del av dem. Nu finns han dock garanterat på min shitlist.

Jag gillar SATC, men inte fan anser jag mig, eller mina medsystrar för den delen, vara värd hälften av vad männen får i lön för det. Vad har det med saken att göra?

2 kommentarer:

  1. Läs hur han vek sig i Aftonbladet. Jag har också gillat hans kommentarer förut men här är han jä-gt fel ute. Iof tror jag inte många män har så stor behållning av filmen, men att rekommendera Hulken var väl att ta i!? Jag längtar iaf efter att se filmen!
    www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article2700881.ab

    SvaraRadera
  2. Ja, jag också. Det är ju inte så att jag väntar mig något lösning på miljöproblem och hungrande barn under filmens gång, men jag tror att jag kommer att gilla den.

    Jag har lovat att se den med en vän som är bortrest till den 28de, men sedan blir det nog ett biobesök ganska omgående när hon kommer hem.

    SvaraRadera