måndag 16 juni 2008

Färdigläst bok.

Förutom att jag haft en händelsespäckad helg har jag också hunnit läsa ut boken jag fick i veckan, Enchanted, Inc. Jag gillade den verkligen. Det var en kul och oftast lättläst bok, en trevlig variant på chicklit-litteraturen.

Boken handlar i stort om en ovanligt vanlig tjej från Texas som flyttar till New York. Hon tycker att det händer så mycket underliga saker i stan, men alla andra som bor i stan verkar vara så blasé över allt som händer. En dag börjar hon förstå varför man inte bryr sig om underliga saker i stan och varför det ibland är så bra att vara så otroligt vanlig.

Det slutliga beviset på att jag gillade boken var att jag idag beställde de andra tre böckerna som finns i serien. Jag hoppas bara att Bokus är lite snabbare med den här leveransen. Jag hade nästan hunnit glömma bort att jag beställt boken när den dök upp...

Boken ska tydligen bli film, eller rättare sagt så har man sålt rättigheterna till att göra en film av den. Jag tror att det kan bli bra. Vissa scener i boken har särskilt stor potential. Det är ett kul koncept. Jag menar, det händer så otroligt mycket mysko saker i NY och på det här viset får vi i alla fall en förklaring till dem!

---

So, I finished the latest book I've been reading, Enchanted, Inc. I really enjoyed it. It was a good book to read, and not so typical chick lit as you may believe it to be. Today I ordered the other three books in the series and hopefully I get them soon.

The storyline of the book is about an unusually ordinary girl, Katie Chandler. She's originally from Texas but now she lives in New York. There are a lot of strange things happening in the city but every one seems so blasé about it. One day she understands why the common New Yorker doesn't care about what happens and why it's good to be so extraordinary ordinary sometimes...

The book might be a movie, it have been optioned at least. I think that it can be a great movie, the magic parts should look great! And seriously - there are some weird things happening in NY all the time. This way we get at least one explanation for them!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar