söndag 10 februari 2013

Tankar om veckan/veckorna som kommer...

I morgon ska P1 till sin logoped för första gången sedan juni-juli någon gång. Hon ville avvakta ett tag för att se hur hans språk utvecklas när han är på förskolan på heltid. Jag tror i all min partiskhet att hon kommer att vara hemskt nöjd med honom. Han har utvecklat sitt språk otroligt mycket den senaste tiden, tycker jag. Det är på förmiddagen som mötet äger rum och Maken går med honom. P2 är lite kinkig över att han ska vara kvar på förskolan under tiden de åker iväg, men han kommer nog att gilla läget. Eller ja... han får lov att göra det.

Jag har lovat att ta med barnen till förskolan på morgonen som vanligt, men det finns ett litet krux. Tidningarna talar om en massa snö nu igen och jag känner verkligen inte för att sitta fast på ett tåg eller på en perrong någonstans. Om jag vaknar i morgon och det är hur mycket snö som helst ute - då får Maken gå till förskolan med Pusselbitarna.

Nu börjar födelsedagsracet med stort F. Först ut: Systerdotter S:s lilla flicka fyller år på fredag och jag måste a) hitta en perfekt present (S, jag tar jättegärna emot idéer... *ler*) och b) hinna skicka iväg den.

I början av nästa vecka fyller min yngsta systerdotter och tillika guddotter 25 år och det måste jag ju också fira! M a o finns det en rad anledningar för mig att ge mig ut på stan efter jobbet!

På lördag kommer J&M med familj hit för att äta middag och kolla på tredje uttagningen till melodifestivalen. Roligt! Jag måste bara hitta en bra middagsidé.

Veckan därefter fyller både P1 och Maken. Vi ska ha två kalas för P1 den 23:dje, på hans födelsedag, ett för förskolebarnen och ett för familj och vänner. Det sammanfaller med fjärde uttagningen till melodifestivalen. Oops... :) Det vi inte tänkte på var dock sportlovet. Maken har redan fått ett sms om att familjen är bortrest det datumet. Synd.

Nej, nu kan jag inte tänka mer på kommande veckor. Nu måste jag kolla in nationella prov. Tjo.Ho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar