lördag 23 februari 2013

Idag är ingen vanlig dag...

...för det är P1:s fölsedag. Hurrahurrahurra! Om jag får önska något för min älskade son så är det att han ska vara lycklig. Om man frågar honom vad som krävs för det idag svarar han nog Skylanders. Och han fick sin önskan uppfylld.




Full rulle idag annars. Förskolekalas först och vuxenkalas sedan. Fråga mig inte vad han fått för presenter, jag har mest stått i köket idag. Men jag tror att han är nöjd.
Jag stod som sagt i köket och fixade:


Sugarpaste var riktigt roligt att arbeta med. Jag hittade bra utstansare på Panduro.



Det färdiga resultatet? Så här:


En variant med chokladbotten (färdig mix från Odense):


Kalasbordet inför kalas #1:


Jag lade upp två cupcakes på varje tallrik. Sedan fanns det också bullar och kex. Och glass med ett gäng tillbehör - maränger, såser, marshmallows, och strössel.


Till det andra kalaset blev det tacobuffé och lemoncurdmarängtårta. Tårta #1:


Tårta #2:


Nu sitter vi och ser på Mello. Hejade lite på Army of Lovers, men tji fick jag.

Så. Ja. Det var liksom därför som jag inte skrivit idag. I morgon är det innebandyturnering. Men på måndag - Då har jag lov.

Vad har ni gjort idag?

4 kommentarer:

  1. Åkt en mil klassiskt i halvt opreparerade spår, spelat spel & ätit godis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter skööönt. Jag måste skaffa mig skidor, det var allt för länge sedan.

      Radera
  2. Grattis!

    Vilka fina cupcakes!

    www.mammatea.ss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är jättenöjd med dem. Hann inte smaka på dem själv, men det verkar som om de var goda också. :)

      Radera