söndag 3 februari 2013

Söndag. Eller: Vart tog den söta lilla helgen vägen...?

Söndag kväll. Barnen har både duschat och lyckats komma i säng till slut och nu sitter jag och fixar klart några fler Traderaauktioner. Dessutom startar jag ett gång nya Quizkampen-matcher. Jag är fortfarande kinkig över att jag inte lyckats få en 100%-runda och spelar periodvis ganska mycket.

Min telefon har varit lite konstig på sistone också. Signaler som jag köpt och laddat ner till telefonen - och som även har fungerat i typ ett halvår - slutar bara att fungera. När jag testar att ladda ner den på nytt får jag frågan om jag verkligen vill köpa den igen, jag har ju redan gjort det? Nu håller jag därför på att synka telefonen med min egen mac, då kanske det funkar? Vänta lite... Jag var tvungen att kolla om det funkade - och det gjorde det! Yes! Yoda är tillbaka i min telefon!

I morgon är det måndag igen och jag förstår inte riktigt vart helgen tog vägen. Visst, igår var vi i Bromma Blocks och sedan åkte vi hem till J&M för att äta god middag, få höra skräckhistorier om fingar som böjts i fel vinkel - och givetvis få våra trumhinnor spräckta när barnen insåg att Yohio gick till final. Eller tja... Först spräcktes våra trumhinnor när barnen trodde att Yohio inte gick vidare... Hur som helst så åkte vi hem, något dövare än när kom dit. Trevlig kväll var det i alla fall!

Idag har jag varit och handlat tillsammans med P2 och Svärfar. Det blev en ganska lugn veckohandel för mig, i morgon kommer nämligen Linas matkasse hit med mat för den kommande veckan. Det här kommer att bli spännande... Under kvällen har jag funderat på om det inte vore en bra idé att testa dem 1-2 gånger/månad fram till sommaren. Dels för att få lite ny inspiration till god middagsmat och dels för att se om kanske matkostnaderna minskar om jag inte kommer in i mataffärer hela tiden... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar