tisdag 30 oktober 2012

Tisdagslista

Nämn något som gjorde dig glad igår: En ganska oglad dag igår, men det var skönt att krypa ner i sängen med nytvättade lakan - trots orsak till detta.
Vad gjorde du kl 08 i morse?: Gick med Pusselbitarna på förskolan.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Jag var i tvättstugan och tog hand om ännu en maskin tvätt.
Vad har du druckit idag? Schweppes lemon, vatten och kaffe
Vad var det senaste du åt? Lunch, wallenbergare
Det sista du sa högt? P2, backa!
Det senaste någon sa till dig: P2 vill själv.
Trivs du med ditt jobb? Ja.
Vad var det senaste du köpte? Två par jeans och en tröja med näbbdjuret Perry på.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun och otroligt ful.
Vad är det för väder hos dig nu? Mulet, men solen lyser genom och ger omgivningen en orange ton. Me like.
Godaste glassmaken? Valnötsglass. Gillar också en Ben&Jerry-variant som hette något med oatmeal. Tror inte den finns kvar, tyvärr.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej, möjligen det andra.
Sover du tungt? Ja, men inte lika tungt sedan barnen kom in i bilden.
Drömmer du mardrömmar? En gång om året drömmer jag om ormar och kryp - så att jag minns det och vaknar av att jag rycker till.
Favoritklädsel? Jeans och tröja - oftast svart
Favoritlåt just nu? Händerna mot himlen
Vad gör dig glad just nu? Min familj - och att jag har höstlov denna vecka.
Vad ska du göra härnäst? Skriva omdömen till mina elevers utvecklingssamtal. Och tvätta mer.
Höger- eller vänsterhänt? Höger.
Humör just nu? Under kontroll, ganska lugn.
Favoritgodis? Sura flaskor och choklad
Vad ser du om du tittar till höger? Gatan utanför, jag sitter precis bredvid fönstret.
Kläder just nu? Jeans och kortärmad tröja
Vad är viktigast för dig? Min familj





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar