tisdag 30 oktober 2012

Gårdagens relativa tystnad...


...beror på ett par olika saker. Dels var jag på Skolmässan - även om jag inte var så imponerad av innehållet. Jag köpte en del böcker till mig själv och Pusselbitarna och lyckades även beställa ett par böcker till skolan. Jo, och så pratade jag med Daniel Boyacioglu om hans poesibok för skolan, Poesi direkt. Jag blev riktigt inspirerad att få honom till min lilla grupp i svenska. Han har tydligen varit på vår skola tidigare, men inte hos oss. Hmm...

Vad var då det andra som jag gjorde igår? Något som jag förväntat mig skulle ha hänt för flera månader sedan - Tvättat mina barns hår med lusschampo. Pedagogen på förskolan ringde mig i går eftermiddag när jag var på väg hem och informerade mig om vad de sett. Jag köpte på mig schampo redan i våras när lappen kom upp på förskolan första gången. Den här gången var jag dock inte så värst förvånad, P1:s bästa kompis på förskolan var också drabbad. Jag har kammat håret på dem tre gånger och det är något som vi ska fortsätta med...

I går kväll och nu på morgonen har jag tvättat alla sängkläder, d v s påslakan, örngott, täcken och kuddar. Jag ska åka iväg en stund men när jag kommer hem ska jag ta tag i att tvätta ganska mycket kläder som lagts ner i tvättstugan.

Jag har googlat en del om barnen kunde gå till förskolan idag eller om de skulle vara hemma. Där fick jag blandade svar, både att de kunde gå till förskolan idag om de behandlats och att de kunde gå till förskolan om allt var borta. De har ju behandlats och jag tror att allt är borta. Jag pratade med personalen och de gav klartecken i alla fall. Men låt mig bara säga: *ick*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar