söndag 14 oktober 2012

Söndag - UnderBARA barn och bortbjudna på middag

Det blev lite stressigare i morse än vad jag tänkt mig. Vi passade på att röja i pojkarnas lekrum - numera ser man faktiskt golvet - och det tog lite längre tid än vad jag tänkt. Dessutom insåg vi att vi inte köpt någon present till H2 ännu. Eftersom det är dit vi ska för att äta middag kan det vara bra att införskaffa en dylik.

M a o inte långfrukost med gröt som jag tänkt, nej det blev yoghurt och smörgås. Sedan var det dags att packa in alla i bilen. P1 skulle spela innebandy medan Maken och P2 skulle titta på. Jag släpptes av i Vällingby för att köpa den present vi bestämt.

Jag tänkte att jag hade gott om tid, de släppte av mig 20 i 11. Synd bara att affärerna öppnar 11 på söndagar, så det blev 20 minuters drivande inne på Hemköp.

Nu halv ett ska jag träffa J och gå på barnmässan. Mitt huvudsakliga mål är byxor till pojkarna, men skulle jag hitta något kul till P2:s födelsedag är det en bonus.

Maken ska äta lunch med Pusselbitarna, sedan åker de ner till Tullinge i förväg. Jag ser redan fram emot middagen. :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar