måndag 8 oktober 2012

Lång dag idag, lång dag i morgon. Nu är jag på väg hem, ska bara fixa närvarorapporteringen först. Och diska kaffekoppen. Och... Ja, det blir lite småfix.

Jag tänkte härda min nymålade mugg när jag kom hem, men det funkar ju inte - ingen ugn. Jag tror att jag tar med den till jobbet och sätter in den i ugnen där. Vill ju använda den.

Åh, jag är kluven om en sak i klassrummet. Visst är det bra att eleverna har tillgång till dator när det gäller att snabbt slå upp ord och söka rätt information. Men när vet jag om de gör det och inte bara går in på Facebook eller gör annat? De sitter ju med datorerna från mig, så jag ser inte vad de gör. Idag var det ett par stycken som var helt ofokuserade och inte lyssnade på mig, samtidigt skulle de säga ifrån om jag inte lät dem ha datorer alls. Trist när de får en lysande möjlighet och inte tar vara på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar