söndag 20 november 2005

Snö!

I går snöade det. Jag var inne och jobbade några timmar* och tog därför bilen. När jag åkte hem tog jag vägen förbi Coop för att handla middagsmat. När jag kom ut var det vitt ute. Ett litet problem. Vi har inte vinterdäck på bilen ännu. Efter den här sjukligt varma hösten invaggades både jag & Maken i en falsk säkerhet att det förmodligen inte skulle bli snö än på ett tag. Lång näsa på oss...

Jag ringde Maken och meddelade honom att det var snö på marken. Han hade inte märkt det, han hade nämligen varit *otroligt upptagen* sedan jag åkte till jobbet**. Jag upplyste honom om att jag skulle krypköra hem, och om jag inte var hemma om en timme (det brukar ta ca en kvart)så kunde han ju börja ringa sjukhusen.

Hela hemresan gick bra, det var fler än jag som krp fram, om man säger så. När jag kom in på vår gata, där det inte fanns några andra bilar, gjorde jag ett andra bromstest***. Jag gled. Ingen bromsning what-so-ever. Gissa om jag var glad att vara hemma.


* Typ 6 timmar. Det är den främsta anledningen till att jag inte bloggade igår.

** Med att spela poker och strunta i att hänga upp den tvätt jag bad honom fixa. Irriterad, jag? Hur kan du tro något sådant...?

*** Det första gjorde jag på Coop Forums parkering. Jag gled en aning, men trodde att det skule gå bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar