tisdag 8 november 2005

Boklista - för födelsedagar, jul eller bara för att...

Fem böcker jag vill läsa så snart jag bara kan:*
1. Förrädaren, skökan och självmördaren av Dick Harrison. Av den enkla anledning att jag vill se om han skriver lika målande som han berättar. Fånigt, men i alla fall.
2. Harry Potter och Halvblodsprinsen. För att jag vill se om jag missade något när jag läste den engelska utgåvan. Och för att den var bra.
3. I cirkelns mitt av Dan Brown. Den verkar bra & jag gillar hans sätt att skriva till en viss del.
4. Trollbunden av Jane Green. Jag har läst en hel del annat av henne, och har för det mesta gillat det.
5. Jonathan Strange & Mr. Norrell av Susanna Clarke. Jag vill se om det bara är en billig variant & spin-off på Harry Potter, eller om den helt enkelt är läsvärd.


* absolut ingen inbördes ordning, bara ren spontanblandning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar