måndag 21 november 2005

Senaste filmerna

Nu har vi äntligen sett klart Magnolia. Mycket tragisk - och på sina håll obegriplig - film. Nämnde jag att den var lång? Den blev inte kortare av att jag & Maken bestämde oss för att se den ganska sent på kvällen. Det tog oss tre sådana kvällar att ta oss genom den. Den var bra, t o m riktigt bra, och hade några otroliga skådespelarinsatser, men den var så lång. Jag är dock glad över att äntligen ha sett den.

I går började vi se The Thomas Crown Affair med Steve McQueen. Jag älskar nyinspelningen med Pierce Brosnan, och lyckades få Maken att vilja se originalet i går kväll. Synd bara att jag somnade till. Två gånger. Till slut tvångsstängde Maken av filmen och sa att vi ser färdigt den någon gång när jag är piggare. Förhoppningsvis kommer det att ske snart, den verkade ganska bra. det jag funderar på nu är hur länge jag egentligen såg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar