måndag 18 juni 2007

Vi såg Thank you for smoking (2005) ikväll. Bra film. Det var kul att se personer spela roller som de inte alltid får spela. Rob Lowe som en filmproducent med något böjligt samvete t ex. Det är intressant att se tänket från den andra sidan. Jag kan inte säga att jag känner för att gå & köpa cigaretter, men jag ser nödvändigheten att kunna tala för sin sak. Bra skådespelare i det stora hela också. Repliker jag gillade i filmen:
My job requires a certain... moral flexibility.
That's the beauty of argument, if you argue correctly, you're never wrong.
En sak som både jag och Maken satt & tänkte på i filmen var annars bland annat om det var samma person som spelade huvudpersonens son och den unga killen i Om en pojke. Jag IMDB:ade nu och kom fram till att det inte var samma kille. På något vis var de lika, men ändå inte.
Om en pojke (Nicholas Hoult):

Thank you for smoking (Cameron Bright):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar