onsdag 13 juni 2007


Jag och mamma såg på The Importance of Being Earnest* på kanal 1 nu ikväll. Underbar film. Jag har sett den flera gånger, tror till och med att jag har den nere i samlingen, men den var bra att introducera till mamma. Hon verkade gilla den. Jag undrar vilken Colin Firth-film jag ska visa henne i morgon... :)

Oscar Wilde hade en vass penna. Det finns flera bra citat från filmen. Så många att jag glömmer hälften efter att filmen är slut. Typiskt.
  • To lose one parent, Mr. Worthing, may be regarded as a misfortune. To lose both looks like carelessness.
  • 35 is a very attractive age. London society is full of women of the very highest birth who have, of their own free choice, remained 35 for years.
*Som för övrigt har en fånig titel på svenska. På engelska blir den ju dubbelbottnad, men på svenska heter den bara Mister Earnest. Boring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar