måndag 18 juni 2007

Film i helgen...

Lite småstressigt i helgen. Kombinera detta med att Makens dator pajat – igen – och att den naturliga följden av detta *inte* är att han sitter mindre vid datorn utan att jag gör det så blev det ingen datortid alls för mig.

Jag har sett en del film. Jag visade mamma You've got mail och sedan var jag ju tvungen att fortsätta på Meg Ryan/Tom Hanks-spåret och även kolla på Sömnlös i Seattle. Jag ångrar det till viss del. Det hade nog varit bättre om vi tittat på När Harry mötte Sally som är en bättre film. Den blir det nog i veckan.

Igår kollade vi på Grizzly man. Mycket bra film. Jag var inte så illa berörd som jag trodde att jag skulle bli. Killen gjorde det han ville göra. Att han sedan trodde att björnarna var hans vänner är en annan sak. Som Herzog sa i filmen:

And what haunts me, is that in all the faces of all the bears that Treadwell ever filmed, I discover no kinship, no understanding, no mercy. I see only the overwhelming indifference of nature. To me, there is no such thing as a secret world of the bears. And this blank stare speaks only of a half-bored interest in food. But for Timothy Treadwell, this bear was a friend, a savior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar