onsdag 20 juni 2007

Aftonbladet: De förstod inte att hon ville dö

Fler saker har kommit fram om Johanna Sällbergs död. Rapporten om hennes sista dagar är officiell nu. Hela den här historien ger mig kalla kårar. Det var samma sak när en vän till oss tog sitt liv för ett par år sedan.
“Hon låter pigg och glad i telefonen”, skriver läkaren.
Jo, jag har lärt mig det nu. Om en person bestämt sig för att dö kan de mycket väl låta glada. De är lättade att det äntligen är på gång.

Jag förstår inte hur man kunde tro att det inte fanns någon fara för att hon skulle begå självmord. Det står längre ner i artikeln:
Hon samarbetade och förnekade att hon hade tankar på självmord.
Om man har bestämt sig för att inte vilja leva längre så talar man inte om det. Då kanske någon stoppar en. Detta tror jag att hon var medveten om. Tjejen var inte dum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar