måndag 29 mars 2010

Resplaner

Som sagt, vi ska ju ut och åka en sväng med J&M. Det  blir en långhelg i Barcelona och det ska bli helt underbart. J fick resan i present av M och han passade på att fråga om även vi ville åka med. Sol, värme, sol, lite shopping, sol... Nämnde jag sol?

Det kommer ju att vara mer vår här om två veckor, men det ska i alla fall bli otroligt skönt att åka någonstans där våren kommit lite längre.

J vill garanterat kolla in bland annat Desigual, och jag är inte helt mot tanken. Maken anser dock att det vore en mindre bra idé. Så mycket shopping lär det inte bli för mig, men jag kan i alla fall tänka mig att kolla in de lokala affärerna.

När det gäller kultur finns det ju en del att se. Ett besök på Parc Güell lär det bli, kanske också en titt på La Sagrada Familia . Jag har även hört mycket gott om Dalímuséet, så det kan bli en dagsutflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar