måndag 29 mars 2010

Blocket


Ibland får jag lust att ringa upp folk som sätter in annonser på Blocket, bara för att rätta deras annonser. Ja, jag vet att det är en aning konstigt, men jag kallar det för en gren av svensklärarsjukan. Just nu håller vi syskon på att kolla efter ny bil till Mamma och då är jag ute på den sidan lite mer än vad som förmodligen är nyttigt för mig. Men lite roligt, det har jag.

Exempel nr 1: 

Påökning? Fick du högre lön 1996 och säljer bilen först nu? Låt mig läsa hela annonsen... Aha. Familjen har fått *tillökning*. Gissa själva var "-96" kommer in någonstans.

Exempel nr 2:
Här får jag lust att läsa det hemliga budskapet: BÄIBSGKBIMOL. Nej, sorry, det var inget. Varför inte versal på det första "och"-et? Är det en sorts dikt? Någon variant på en haiku, kanske?  Svara Snabbt Snälla Söta Så Ska Svar Snart Sändas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar