onsdag 17 mars 2010

Förberedelser

Just nu inväntar jag besök från närmare 1/4 av min släkt. Min bror och hans familj kommer hit över helgen och det ska bli jätteroligt! (Det här skriver jag inte heller för att han är en av få i min familj som läser bloggen på en regelbunden basis.)

Jag har städat en del och funderat på att baka. Tyvärr hade jag ingen mjölk hemma, så det blev inga bullar. Det är väl ändå tanken som räknas, right? ;-)

Dessutom håller jag på att ordna med ett prov som mina elever ska få göra. Lite klurigt. Problemet är väl att jag inte riktigt känner att jag vet vilken nivå de ligger på. Om jag ska köra analyser eller fakta. Äh, det blir nog lite av varje.

Som grädde på moset rättar jag även nationella prov. Det är ganska roligt, i synnerhet när jag ser hur bra de har lyckats med dem över lag. Jag var lite osäker hur det skulle gå, men det ser helt OK ut.

Nästa vecka börjar nya kursen och jag behöver ordna med SvA-kursen. Den gjorde jag inget med alls i höstas och nu behöver den bearbetas en del. Främst p g a att jag bytt bok så inga instruktioner stämmer... Med andra ord lite strul & en aning stress. Inget jag inte är van vid, dock.

Nu: lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar