onsdag 10 mars 2010

Möten och parkeringar.

En del saker att hinna med idag. Ska ta kontakt med en skola inför mitt uppsatsskrivande, klippa mig och slutligen träffa rektorn för Stockholm stads vuxenutbildning, typ.

Som en bonus ska jag även gå runt i det vackra vädret. Promenad från söder till city, kanske?

Jag är kinkig på mig själv eftersom jag två dagar i rad glömt att fota en sak. På vår gata i stan, där bor det någon och han/hon/hen har haft lite svårt att flytta på bilen i vinter.

Plogbilen gjorde det ganska lätt för sig och under en lång tid var bara halva gatan upplogad, resten var täckt av snö. Då parkerade ovan nämnda bil på gatan. Förra helgen breddade de plogningen så att hela gatan var körbar igen. Förutom då just den där bilen som nu står mitt i gatan. En något oortodox rondell, if you will. Enligt vad jag fått höra bor bilägaren inte ens på vår gata, han/hon/hen har bara parkerat där. Jag hoppas att bilen står kvar när jag kommer hem senare i em/kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar