fredag 31 augusti 2007

TV i höst

Den 24 september börjar Grey's anatomy sin fjärde säsong i USA läste jag på TV-bloggen. Yay! Det ska blir riktigt kul att se de nya avsnitten, jag gillar verkligen den serien.

TV 4 börjar sända Heroes nästa vecka, 5/9, och den ska jag nog se på. Jag vill se House också, men jag behöver se hela säsong 1 först. jag få nog se till att maken börjar kolla på den också. Jag lyckades ju med Grey's, så det finns en chans.

Upp till kamp av Peter Birro ska jag se, den börjar på måndag. Läs här och här om den, t ex. Jag är född lite för sent för att verkligen ha upplevt den tiden, men jag har en grön-brun-orange sparkdräkt hemma hos moderskapet som i alla fall bevisar att jag var med på ett litet hörn...

Det sista av Sopranos har vi programmerat in på dekodern, så det är fixat. Det ska bli intressant att se klart den!

Camilla Läckbergs båda böcker Isprinsessan och Predikanten har ju filmats och visas i två avsnitt var i november månad. Den 2 och 9 november visas Isprinsessan, 16 och 23 november visas Predikanten. Personligen tycker jag att Predikanten är den bästa av de böcker hon skrivit. Jag ser fram emot att se personerna väckas till liv. Ick, nu låter det som om det vore en zombiefilm eller något liknande...

Sedan har vi ju Studio 60 on the Sunset Strip. Jag gillar verkligen serien, men nu i början är det ju mest inkörning av karaktärer. Jag önskar att den fick en andra säsong i USA, nu blev det ju inte så. Det hade kunnat bli bra. Inte som West Wing, men ändå bra.

Slutligen vill jag slå ett slag för en pjäs jag hittade på SVT. På lördag 6 september, 21:15, visar SVT2 Fika med Ibo 2. Det är Oktoberteatern i Södertälje (Sö'tälje om du bor i närheten) som skådespelarna kommer från. jag såg dem för några år sedan när jag arbetade på en skola i trakten och jag blev helt förälskad i deras föreställningar. Måste ses på TV, de får inte läggas ut på nätet i efterhand (fan också). Programbeskrivningen:

Det kan handla om aktuella företeelser som glykemiskt index, konstsim, Per Gessle, att flytta hemifrån och att vara för snygg. Detta avhandlas i rask takt till toner av allt ifrån persisk disco till Beethoven, via Di Leva och katalansk funk.
Ja, men då så! Let's boogie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar