tisdag 7 augusti 2007

Själva huset är färdigmålat! Nu är då fönstren kvar, men de stora bitarna är klara. Hur det ser ut? Jo då, tänk er denna färg:...men ett mindre, äldre hus, modell kedje-. Taket är inte rött utan svart, men annars är det i alla fall ungefär samma färg. Själva huset på bilden är ett exempel på hur mitt drömhus skulle kunna se ut. Lägg till en schysst trädgård också, helst gratis, och vi kommer!

I morgon ska jag se Evan den allsmäktige. Varför? Därför att jag kan! Maken ska på poker & jag ska ha tjejkväll med J. Yay! Nu är det hög tid att börja gå på bio igen.

Annat som ska göras i morgon:
  1. Måla fönsterkarmar.
  2. Måla klart husgrunden. Jag slutade eftersom jag hittade alla spindlars moder där jag skulle måla. Jag gillar verkligen inte spindlar, i synnerhet inte stora...
  3. Hitta snygga siffror till huset för att visa vilket husnummer vi befinner oss på.
  4. Börja hyfsa till rabatten som blivit mosad under ommålningen. Man har trampat på nya blommor varje dag. Jag tror inte att jag har några liljor kvar alls. Synd. Min ena dahlia har mosats också. Jag väntar mig kompensation...
Hmm... Det är fortfarande ganska mycket saker som rör husets omfixning. Var vi inte klara med det nu? Troligen inte, troligen aldri' på ti'n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar