måndag 20 augusti 2007

Helgen lite kortfattat

Jag var inne på Kulturfestivalen som hastigast i lördags. Först kollade vi på Cirkus Cirkör vid Sergels torg. Det var kul, jag är djupt imponerad av folk som kan jonglera & balansera. Förmodligen p g a att jag själv knappt kan blunda & stå på ett ben utan att ramla. H1 & H2 som var med var djupt inne i föreställningen. Eller, åtminstone H1. H2 blev uttråkad och tyckte att det var roligare att springa iväg istället så jag & J ägnade oss mer åt honom.

Sedan skulle vi kolla in Miss Li som hade beskrivits av J&M som jättebra live. Jag hade aldrig hört något av henne men blev positivt överraskad. Jag ska nog försöka hitta någon skiva med henne omedelbums! Lyssna på henne här.


Därefter åkte vi ut till Svärföräldrarna för kräftor & vin. Första käftorna för i år, gott!

I går pysslade vi ute. Maken klippte gräset som blivit styvmoderligt behandlat sedan midsommar. Det negativa med detta var nog att katten Katt inte längre kunde låtsas att han befann sig på någon savann någonstans. Han brukade lägga sig ner och försvinna...

Personligen rensade jag ogräs. Det är helt fascinerande hur långa tistlar kan bli när man inte rensar varje vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar