torsdag 16 augusti 2007

Efter middag hos A i går åkte vi hem och såg klart på The Good Shepherd. Andra halvan var faktiskt bättre än första, även om det inte säger så värst mycket. Jag kan inte säga att jag tyckte om den. Matt Damon hade ett enda uttryck i filmen. Jag vet inte hur det var meningen att han skulle se ut, men för mig såg han helt enkelt ut som uppgiven & sur.

Damon kan för övrigt ge Keanu Reeves en match i fighten "tråkigaste uttryck på film". Visst, Johnny Depp har ett och samma uttryck genom hela Sleepy Hollow*, men det är i alla fall meningen. Damon verkar ha anammat detta uttryck genom flera filmer. Jag satt och förundrades en del över att han såg likadan ut här som när han ska spela byråkratisk lotteriinspektör i Ocean's eleven.

Läs för övrigt mer om filmen hos Conan här. Han har fångat filmen på pricken.

* En annan likhet mellan dessa båda filmer är att båda har Michael Gambon i rollistan. Oh vad jag gillar honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar