söndag 23 oktober 2005

IKEA

Vi var på IKEA igår igen. Redan när vi kom till parkeringen anade jag oråd. Den var full. Som i "ja-ja-men-det-gör-väl-inget-att-parkera-halvägs-hemma-igen"-full. När vi äntligen var klara där inne och skulle tillbaka till parkeringsplatsen (se ovan för placering) så regnade det. Nej förresten, inte regnade. Himlen öppnade sig. Med andra ord har jag blivit förkylningsblöt två gånger den här helgen. (Se kommentar tidigare idag re: trädgården)Om jag inte blir förkyld efter den här helgen är det ett mindre mirakel.

Ett annat mindre mirakel är att vi faktiskt kom hem med så gott som det vi skulle från IKEA. Det händer inte allt för ofta. Lampor till gillestugan, byrå till hallen & en ny gryta till köket. Dessutom blev vi inte sura på varandra mer än kanske tre gånger därinne, något av ett nytt rekord. Något med IKEA när det är mycket folk för fram det absolut sämsta med både mig & Maken. Mitt humör kan dock nästan alltid förbättras med en tripp till Restaurangen, men det fanns inte tid för det. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar