torsdag 20 oktober 2005

Fredagsbio

I morgon ska vi gå och se Flightplan. Jag längtar måttligt mycket, i synnerhet som det står på IMDB (=Bibel!) att det är: "A claustrophobic, Hitchcockian thriller." Precis en sådan film som jag inte skulle välja själv.

Det här är tydligen mitt straff för att jag fick Maken att se Garden state häromdagen. Öga för öga...

Det kanske verkar som om Maken & jag inte har samma filmsmak, och det är... helt rätt uppfattat. Dock har vi båda förmågan (hoppas jag) att böja sig för den andra parten för det mesta. Det finns dock filmer som vi aldrig skulle få med varandra att se på bio: Jag gick inte med när han såg Dawn of the dead förra året. Han gick inte med när jag såg Laws of Attraction.

Trots allt är nog detta ändå ett hälsosamt drag hos oss båda. Jag fick i och för sig ändå höra om den där eländiga filmen av hans kompis som gick med honom. Väldigt många *äckliga* detaljer.

Jag såg slutligen filmen på DVD i våras. "Äcklig" är nog rätt ord för den. "Ångrar att jag såg den" är en hel fras som gör sig påmind. Shaun of the dead är mycket bättre, den är ju rolig.

Vad Maken såg i gengäld? För *oh ja* det var en självklarhet att något skulle ses i gengäld. Stolthet & Fördom. TV-serien med Colin Firth. Alla avsnitt. Revenge was mine.

1 kommentar:

  1. Ja, men självklart är jag *jätteintresserad* av den där förstoraren. Inte för att jag behöver den själv, men man kanske kan ge den i julklapp till någon stackars sate? Puckospam - man kan bli irriterad för mindre.

    Får kolla ifall om någon har lite salt att låna ut, har läst någonstans att spammare smälter om man häller salt på dem...

    SvaraRadera